مقدمه ای بر پست های تبلیغاتی برتر در اینستاگرام
اینستاگرام این روزها با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال توانسته به یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار و همچنین مناسب برای فعالیت کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شود از این رو حضور در این فضا و ثبت تبلیغات در اینستاگرام به یک امر حیاتی برای صاحبان کسب و کار یا برند تبدیل شده است.
بیشتر بخوانید: دلایل حیاتی بودن تبلیغات در اینستاگرام
شاید با خود می گویید که ثبت تبلیغات در اینستاگرام تنها برای برند ها بزرگ است چرا که آنها برای تبلیغات در اینستاگرام هزینه های زیادی را می پردازند اما اینطور نیست، برخلاف تفکر شما تبلیغات یک امر حیاتی برای تمامی کسب و کارها است چه کوچک و چه بزرگ و شاید با دیدن تبلیغات موثر برند ها در اینستاگرام به اشتباه فکر کنید که هزینه ای که بابت تبلیغات در اینستاگرام می دهند زیاد است، در صورتی که نیست بلکه آنها برای داشتن تبلیغات موثر در اینستاگرام تنها از ترفندهای خاصی استفاده میکنند که در این مقاله سعی شده است تا شما را با برخی از آن ها آشنا کنیم :
قبل از هر چیز دیگری ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که پست های تبلیغاتی نباید در نگاه اول معمولی به نظر برسند که کاربر به آسانی از آن بگذرد بلکه پست های تبلیغاتی باید به گونه ای طراحی شوند که نگاه مخاطب را جذب کند و بتواند کاربر را برای لحظه ای نگهدارد.
پست های تبلیغاتی برای تبلیغات در صفحات بزرگ اینستاگرام طراحی شده اند و قرار است کاربران زیادی آن را مشاهده کنند پس باید تفاوت آن با سایر پست های معمولی که به طور روزانه در اینستاگرام منتشر میشوند داشته باشد از این رو به طور کلی می توان گفت که پست های تبلیغاتی اینستاگرام باید دارای دو شرط مهم و اساسی باشند : هدفمند بودن و تعاملی بودن

هدفمند بودن پست های تبلیغاتی برتر در اینستاگرام
در رابطه با هدفمند بودن پست های تبلیغاتی می توان گفت که ابتدا باید هدف خود را از طراحی محتوا تبلیغاتی خود و اینکه چه چیزی را می خواهید تبلیغ کنید را مشخص کنید و بعد از آن باید مخاطبان خود را مشخص کنید به این صورت که مخاطبین تبلیغات شما آقا هستند یا خانم؟ شامل چه قشری از جامعه هستند؟ به طور کلی می توان گفت که باید قبل از هر چیزی مخاطبین هدف خود را با توجه به کسب و کار و فعالیت خود مشخص کنید و بعد از آن در مورد علایق و نیاز های مخاطبین هدف خود تحقیق کنید.
تعاملی بودن پست های تبلیغاتی برتر در اینستاگرام
در رابطه با دومین شرط پست های تبلیغاتی یعنی تعاملی بودن آن نیز می توان گفت که باید به گونه ای پست های تبلیغاتی را طراحی کنید که بتوانند با مخاطب به سادگی ارتباط برقرار کنند. در نظر داشته باشید که تبلیغی که خشک و بی روح باشد و نمی تواند هیچگونه ارتباطی با مخاطبش برقرار کند و در نتیجه تاثیرات منفی برای کسب و کار و برند شما به دنبال خواهد داشت. اما چگونه می توان محتوا تبلیغاتی خوبی برای اینستاگرام طراحی کرد؟
قبل از هر چیزی باید گفت که در این زمینه تجربه حرف اول را میزند و شما می توانید با انتخاب سرویس طراحی محتوا تبلیغاتی اینستاگرام ادزین به سادگی بازدهی تبلیغ محصول یا برند خود را در اینستاگرام تضمین کنید و کار طراحی پست تبلیغاتی خود را به کارشناسان ما بسپارید. اما برای پاسخ به سوالی که قبل تر مطرح شد باید گفت شما با رعایت کردن این 5 نکته می توانید بازدهی پست های تبلیغاتی خود را چند برابر کنید و به کمک ما تبلیغات موثر در اینستاگرام داشته باشید:
تبلیغات خلاقانه در اینستاگرام
اولین نکته برای داشتن پست های تبلیغاتی برتر در اینستاگرام، انجام تبلیغات خلاقانه در اینستاگرام است. درصد زیادی از کاربران اینستاگرام تنها برای داشتن لحظاتی سرگرم کننده به این فضا می آیند پس اینگونه افراد هرگز زمان خود را برای مشاهده پست های تبلیغاتی بی احساس و خشک شما تلف نمی کنند، پس قبل از هر چیزی به این نکته دقت کنید که پست تبلیغاتی شما بتواند احساسات مخاطبانتان را برانگیخته کند و نگاه مخاطبانتان را به خود جذب کند و آن ها را به فکر کردن در رابطه با برند یا کسب و کار شما مجبور کند.

مخاطبانتان را هیجان زده کنید
توجه داشته باشید که هر چقدر تبلیغات شما در اینستاگرام هیجان انگیزتر به نظر برسد توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب میکند و حتی باعث می شود که پست تبلیغاتی شما در اینستاگرام دست به دست شود و همین موضوع موجب می شود تا پست تبلیغاتی شما جزی از پست های تبلیغاتی برتر در اینستاگرام شود. یکی از روش های ایجاد هیجان در پست های تبلیغاتی خود در اینستاگرام برگزاری مسابقات است. شما می توانید به سادگی با برگزاری مسابقات در تبلیغات خود پست تبلیغاتی خود را از سادگی و یک نواختی نجات دهید.
هرگز مخاطبانتان را سردرگم نکنید
تجربه نشان داده است که افراد به پست های تبلیغاتی ساده اما پرمفهوم بیشتر واکنش نشان خواهند داد تا یک تبلیغ پیچیده محصول در اینستاگرام که به سادگی از آن عبور میکنند. برای داشتن تبلیغات موثر در اینستاگرام باید به سه نکته مهم توجه کنید:

اول از هر چیزی سعی کنید خلاق باشید و پست های تبلیغاتی خلاقانه طراحی کنید و از تقلید کردن حتما پرهیز کنید چرا که کاربران اینستاگرام از تبلیغات تکراری خسته اند و مطمئنا واکنشی از خود نشان نخواهند داد. نکته دوم این است که حتما لوگوی برندتان را در تبلیغات خود در اینستاگرام درج کنید تا در ذهن مخاطب نقش ببندد و برای آن ها آشنا بمانید و نکته آخر سعی کنید محتوا تبلیغاتی وسوسه برانگیزی تولید کنید که حتما دارای محتوای تصویری جذابی باشد.
هشتگ گذاری در اینستاگرام
پیشنهاد میکنم در این رابطه حتما مقاله مربوط به نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام را مطالعه کنید چرا که در آنجا به طور کامل در مورد چگونگی افزایش بازدهی تبلیغات خود در اینستاگرام به کمک هشتگ ها را توضیح داده ایم.
ارزش گذاری تبلیغات در اینستاگرام
مهم تر از هر چیزی ارزشی است که در تبلیغ خود برای مخاطبانتان ایجاد میکند چرا که این موضوع مهمترین دلیل کلیک آن ها بر روی آن تبلیغ است. به یاد داشته باشید که کاربران اینستاگرام همواره به دنبال ارزشی هستند که در قبال دنبال کردن تبلیغ شما بدست خواهند آورد. شما می توانید به سادگی با بیان ویژگی هایی که محصولات یا خدمات شما را خاص میکند و یا پاسخ به سوال هایی از قبیل “محصول شما چه مشکلی را از مخاطب حل میکند؟ مشتری در قبال خرید محصول چه مزیتی را دریافت میکند؟ دلایل بهتر بودن خود نسبت به دیگر رقبا چیست ؟” به تبلیغات خود در اینستاگرام ارزش دهید.
شما می توانید برای مشاهده آموزش های بیشتر در رابطه با نکات کلیدی جهت داشتن پست های تبلیغاتی برتر در اینستاگرام از پیج اینستاگرام ادزین دیدن کنید.