5 راهکار طلایی افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

شاید هنوز برایتان سوال باشد که چرا باید به تبلیغ محصول یا برند خود در اینستاگرام بپردازیم و چرا ثبت تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارمان یک امر حیاتی است ؟

اگر بخواهیم خیلی خلاصه به این سوالات پاسخ بدهیم باید گفت که در حال حاضر اینستاگرام دارای بیش تر از یک میلیارد کاربر فعال است و این موضوع باعث شده است که در لیست شبکه های اجتماعی محبوب جهان، بعد از فیسبوک قرار گیرد.

امروزه این شبکه اجتماعی محبوب توانسته به اهمیت بسیاری در میان صاحبان کسب و کار دست پیدا کند چرا که پست های تبلیغاتی اینستاگرام بیشترین نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را در بین سایر شبکه های اجتماعی دارند.

بیشتر بخوانید: دلایل اهمیت تبلیغات در اینستاگرام

حال که از اهمیت تبلیغات در اینستاگرام با خبر شده ایم وقت آن رسیده است که راهکارهایی را با هم مرور کنیم که به کمک آن ها میتوانیم بازدهی تبلیغات خود در اینستاگرام را به سادگی افزایش دهیم :

عدم خروج کاربران از اینستاگرام

بسته به روش ارائه تبلیغات خود در اینستاگرام شما باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشید که اگر تبلیغات شما در استوری پیج های تبلیغاتی اینستاگرام قرار داده شده است حتما از  swipe upاستفاده کنید چرا که بهترین روش برای به اشتراک گذاشتن لینک وبسایت شما است و تنها در این صورت است که خارج کردن مخاطبان خود از اینستاگرام مشکلی به همراه ندارد و صدمه ای به روند افزایش بازدهی تبلیغات شما در اینستاگرام نخواهد زد.

 اما در صورتی که تبلیغ محصول یا برند خود را در پست ها اینستاگرام قرار داده اید و هدف نهایی شما رسیدن مخاطبانتان به سایت شما است، بهتر است اول مخاطب خود را به صفحه خود در اینستاگرام منتقل کنید و بعد از آن CTA را اجرا کرده و آن ها را به وبسایت خود انتقال دهید. توجه داشته باشید این موضوع که شما مخاطبانتان را در همان اینستاگرام به صفحه خود منتقل کنید، یکی از مهم ترین نکات افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام است.

افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

استفاده درست از هشتگ ها

دومین نکته افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام استفاده درست از هشتگ ها است. اگر روش تبلیغات شما در اینستاگرام به صورت پست است باید توجه داشته باشید که حتما از هشتگ های مرتبط و صحیح استفاده کنید چرا که معمولا پست های اینفلوئنسرها و پیج های پربازدید اینستاگرام به دلیل محبوبیت زیاد در اکسپلور زیاد نمایش داده می شوند پس در گزینش هشتگ ها مناسب تبلیغات خود دقت کنید و سعی کنید از هشتگ های پرطرفدار در زمینه کسب و کارتان استفاده کنید.

 بیشتر بخوانید: روش های تبلیغات در اینستاگرام

به چالش کشیدن مخاطبان خود

در اینستاگرام خوشبختانه شما می توانید به صورت مستقیم با کاربران و مشتریان خود به صورت مستقیم در ارتباط باشید و می توانید به راحتی از نظرات آن ها با خبر شوید و به کمک آن موجب افزایش بازدهی تبلیغات خود در اینستاگرام شوید. پس از این امکان حتما استفاده کنید و بگذارید مشتریانتان بدانند که ارزش زیادی برای نظرات آن ها قائل هستید و با آن ها تعامل داشته باشید و سعی کنید آن ها را با فعالیت ها مختلف به چالش بکشید و حتی از آن ها برای تبلیغات خود استفاده کنید.

برای مثال برگذاری مسابقات در صفحه خود یک راه خوب برای تبلیغات در اینستاگرام است چرا که می تواند احساس هیجان در بین کاربران شما ایجاد کند. مردم عاشق چیزهای رایگان هستند و شما می توانید مسابقه های مختلف برگزار کنید و کارهای مختلف از مخاطبان خود بخواهید تا انجام بدهند.

پست گذاری در ساعت مناسب

پست گذاری در ساعت مناسب

توجه به این موضوع که چه زمانی برای پست گذاری در اینستاگرام مناسب است یک نکته بسیار مهم برای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام است. توجه داشته باشید که نمی توان به طور دقیق گفت که چه بازه زمانی برای به اشتراک گذاشتن پست و استوری در اینستاگرام بهتر است، اما می توان گفت کدام بازه زمانی برای کسب و کار شما مناسب تر است.

اول از هر چیزی شما در انتخاب بازه زمانی برای ارسال محتوا در اینستاگرام باید خود را به جای مخاطبانتان قرار دهید، همانطور که قبل تر در 5 نکته اساسی تبلیغات در اینستاگرام گفته شد شما قبل از شروع تبلیغات خود باید مخاطبانتان را تعیین کنید و پس از آن با توجه به جنسیت، محدوده سنی، محل سکونت و این گونه فاکتورها ببینید که مخاطبانتان بیشتر در چه ساعاتی در اینستاگرام حضور خواهند داشت.

در زیر می توانید برخی از بازه های زمانی مناسب جهت پست گذاری در اینستاگرام را مشاهده کنید، اما به این موضوع دقت کنید که امکان دارد این ساعت ها برای پیج شما یا پیجی که قرار است تبلیغاتتان در آن قرار گیرد مناسب نباشد چرا که مخاطبان هر پیج بسته به موضوع فعالیت آن پیج ممکن است متفاوت باشد پس آماری که مشاهده می کنید یک نتیجه کلی است:

7 الی 9 : افراد زیادی در این مدت زمان در حال رفتن به محل کار و یا تحصیل خود وارد اینستاگرام می شوند و در صورتی که زمینه فعالیت کسب و کار یا برند شما با این افراد مرتبط است، پست گذاری در این ساعات را حتما امتحان کنید.

17 الی 19 : افراد بسیاری در این ساعات در حال بازگشت از محل کار یا تحصیل خود هستند و زمان خوبی برای سپری کردن در اینستاگرام برای آن ها است و می توانید این ساعات را نیز برای پست گذاری در اینستاگرام امتحان کنید.

21 الی 24 : با اینکه این ساعات، ساعات شلوغ اینستاگرام هستند و اکثر صفحات اینستاگرام در این بازه زمانی فعالیت می کنند، با این حال توانسته برای بسیاری از صفحات اینستاگرام نتیجه مثبتی دربر داشته باشد.

این موضوع را فراموش نکنید که برای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام شما باید حتما از آزمون و خطا استفاده کنید تا بهترین شرایط ممکن برای ثبت تبلیغ خود در اینستاگرام را پیدا کنید. برای مشاهد آموزش های بیشتر حتما از پیج ما در اینستاگرام دیدن کنید.

انفجار فروش در فضای مجازی

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

customer-service (1)

شماره همراه خود را وارد کنید تا کارشناسان تبلیغات ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.