اهمیت تبلیغات در اینستاگرام
قبل از رسیدگی به 5 دلیل اهمیت تبلیغات در اینستاگرام باید به یک نکته مهم در رابطه با اینستاگرام اشاره کرد، بعد از زیر نظر قرار گرفتن اینستاگرام توسط فیسبوک، افراد زیادی این موقعیت را برای تبلیغات و معرفی برند ها مناسب دانستند، اما شاید بپرسید چرا ؟
خیلی ساده است، تاریخ این موضوع را اثبات کرده است که اگر در مکانی بازدید یا رفت و آمد مردم زیاد باشد بدون شک مکان مناسبی برای ثبت تبلیغات برندها و کسب و کار است. حالا بگذارید با هم به یک سوال ساده پاسخ دهیم، چند نفر را می شناسید که در اینستاگرام نباشد؟ دقیقا، نکته همین جاست.
اما چرا ؟ چرا اینستاگرام توانسته به بیش از یک میلیارد کاربر در سرتاسر دنیا دست پیدا کند؟ امروزه کمتر کسی پیدا میشود که حوصله خواندن و نوشتن داشته باشد و به همین دلیل است کتاب ها جای خود را به کتاب ها صوتی دادند و توییتر و فیسبوک که بیشتر متن محور بودند جای خود را به اینستاگرام دادند چرا که همه ما میتوانیم ساعت ها وقت خود را پای تماشا کردن عکس و فیلم های مختلف در اینستاگرام بگذرانیم بدون آن که حتی متوجه گذر زمان بشویم.
حال که علت محبوب بودن اینستاگرام را متوجه شده ایم وقت آن رسیده است که با هم پنج دلیل اهمیت تبلیغات در اینستاگرام را مرور کنیم:
1. ارتباط مستقیم با مشتریان خود
زمانی که کسب و کار یا برند خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذارید خواه ناخواه مردم در مورد محصولات، خدمات و یا برند شما نظر خواهند داد و این فرصت طلایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد که بتوانید به طور مستقیم با تک تک مشتریان و کاربران خود در ارتباط باشید.

از نظرات آن ها نسبت به برند خود آگاهی پیدا کنید و هدف های آینده برند یا کسب و کارتان را با آن ها به اشتراک بگذارید و در نهایت به سمت جلب رضایت آن ها تلاش کنید. پس ضروری است که شما در این فضا حضور فعالی داشته باشید و با مشتریان و خریداران محصولاتتان در ارتباط باشید و میدان را برای رقبایتان خالی نگذارید.
2. اینستاگرام مکانی برای شنیده شدن
همه ما شنیدن و حتی گاهی اوقات گفتن داستان ها را دوست داریم چرا که با آن ها رشد می کنیم و خودمان را نقش اصلی داستان قرار می دهیم و دنبال حواشی و اخبار افراد مشهور و سلبریتی ها هستیم و حتی برخی از ماها به طور کلی در آن ها غرق می شویم. حال اینستاگرام نیز توانسته مکانی را برای شنیده شدن تمامی داستان ها فراهم کند که این موضوع به خودی خود فرصت مناسبی برای دیده شدن کسب و کار و برند شما است.
چرا که از دیدگاه تجاری، بیان یک داستان جالب یکی از روش ها عالی برای ایجاد ارتباط احساسی با مخاطبان خود است اما توجه داشته باشید مهم است که شما در اینستاگرام بر روی احساسات و علایق مخاطبان خود تمرکز کنید و تنها به دنبال تبلیغ محصول خود نباشید.
3. اینستاگرام دنیایی از مخاطب
همانطور که قبلا گفته شد اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر به سادگی توانسته مخاطبان بسیاری را از اقصی نقاط دنیا با سلیقه ها مختلف و در همه سنین به شما ارائه کند. که این موضوع همان قدر که می تواند به تبلیغ کسب و کار شما در اینستاگرام کمک کند به همان اندازه نیز می تواند پیدا کردن مخاطب مورد نظرتان را دشوار کند. اما نگران نباشید با دانستن یک سری نکات در رابطه با نحوه تبلیغات در اینستاگرام می توانید به سادگی مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: 5 راهکار اصلی برای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام
4. رقبا خود را زیر نظر داشته باشید
مطمئنا یکی از مهم ترین فاکتورها برای پیشرفت کسب و کارتان در اینستاگرام کنار زدن رقبایتان است و این موضوع خود یکی از دلایل اهمیت تبلیغات در اینستاگرام است. برای آن که از رقبای خود جا نمانید باید تمامی قدم های آن ها را مشاهده و بررسی کنید تا بتوانید از قدم ها بعدی آن ها با خبر شوید. اما چگونه ؟ شما می توانید به سادگی از اینستاگرام برای بررسی اهداف رقبای خود استفاده کنید و ببینید که چگونه با مخاطبان خود در تعامل هستند و از چه شیوه تبلیغاتی استفاده می کنند.
آیا کمپین خاصی را به راه انداخته اند ؟ یا از استراتژی خاصی برای تبلیغات خود در اینستاگرام استفاده می کنند ؟ با بررسی کردن این موضوعات می توانید یک دید کلی نسبت به اهداف و برنامه های رقبایتان پیدا کنید و علاوه بر آن می توانید با بررسی کردن نتایج تبلیغات آن ها تبلیغات موثرتری در اینستاگرام داشته باشید.
5. خود را به تصویر بکشید
آخرین دلیل اهمیت تبلیغات در اینستاگرام توانایی به تصویر کشیدن برند خود در اینستاگرام است. تاثیری که یک محتوا تصویری بر روی ذهن بیننده میگذارد مطمئنا یک محتوا متن محور نمیتواند بگذارد، از این رو برای این که بتوانید برند خود را در ذهن ها ثبت کنید پیشنهاد می شود که تا جایی که ممکن است از محتوا تصویری برای تبلیغات خود استفاده کنید.

به همین دلیل است که اینستاگرام توانسته به یک مکان مناسب برای درگیر کردن ذهن مخاطبانتان با برند و اهداف کسب و کارتان تبدیل شود. با استفاده از محتوا تصویری در اینستاگرام می توانید نظرات مخاطبانتان را به خود جلب کنید و آن ها را با مسیر و برنامه ریزی ها آینده برند خود بیشتر آشنا کنید.
فراموش نکنید برای مشاهده آموزش های بیشتر در رابطه با اهمیت تبلیغات در اینستاگرام و نکات کلیدی تبلیغات ما را در اینستاگرام دنبال کنید.