هشتگ گذاری و هشتگ ربایی

مقدمه ای بر هشتگ گذاری و هشتگ ربایی در اینستاگرام

قبل از پرداختن به دو اصل بسیار مهم هشتگ گذاری و هشتگ ربایی در اینستاگرام بگذارید برای آشنایی بیشتر شما با سیستم هشتگ گذاری در اینستاگرام یک مثال بزنیم، می توانیم فرض کنیم که هشتگ به نوعی یک کتابخانه است که دارای تعدادی قفسه‌های جداگانه جهت دسته بندی اطلاعات می‌باشد چرا که هنگامی که شما بر روی یک هشتگ مورد نظر خود کلیک می‌کنید به صفحه‌ای منتقل خواهید شد که در آن صفحه تمام پست‌هایی که شامل آن هشتگ هستند و یا به زبانی دیگر در آن دسته قرار گرفته اند، نمایش داده می‌شوند. پس به کمک هشتگ ها در اینستاگرام دسترسی به مطالب مورد نظرمان خیلی ساده‌تر و سریع تر انجام میگیرد.

حتما بخوانید : افزایش دنبال کننده به کمک هشتگ گذاری در اینستاگرام

الان که یک دید کلی نسبت به معنی و مفهوم هشتگ گذاری در اینستاگرام پیدا کردیم وقت آن است که با هم 2 اصل مهم هشتگ گذاری در اینستاگرام را مرور کنیم :

هایجک کردن هشتگ یا هشتگ ربایی

هایجک کردن هشتگ ها که به آن هشتک ربایی نیز گفته می‌شود، استراتژی برخی از بازاریاب ها و صاحبان کسب و کار است که از هشتگ های معروف و ترند حال حاضر برای پست هایی استفاده می کنند که هیچ ارتباطی با آن هشتگ ندارند.

هشتگ ها در اینستاگرام کاربردهای متفاوتی دارند بدین صورت که بخش عمده ای از تبلیغات برندها را هشتگ ها تشکیل می‌دهند و در این میان، افراد و کسب و کارها می‌توانند با استفاده از هشتگ های تخصصی و هشتگ های ترند، تعداد مخاطب های خود را افزایش داده و موجب بهبود فروش کالاها و یا خدمات خود شوند. اما برخی از کسب و کار ها و برندها از استراتژی هشتگ ربایی استفاده می‌کنند.

هایجک کردن هشتگ یا هشتگ ربایی

باید توجه داشت که برند هایی که با صرف انرژی و وقت خود، از هشتگ های مناسب و صحیح در تبلیغات خود استفاده می‌کنند مطمئنا بازدهی خوبی را از تبلیغات خود دریافت می کنند اما افرادی که با استفاده از روش‌ هشتگ ربایی تلاش می‌کنند تا افزایش فروش داشته باشند، شاید بازدید چشم گیری دریافت کنند اما بدون شک نه تنها در تبلیغات شکست می‌خورند بلکه قسمت زیادی از اعتبار خود را از دست می‌دهند و از سمت اینستاگرام شادوبن می شوند.

رایج‌ترین دلیل هشتگ ربایی گرفتن بازدید برای پست های تبلیغاتی است و صرفاً اهداف این افراد افزایش بازدید پست‌هایشان در اینستاگرام است. آن ها از هشتگ های محبوب و معروف برای پست هایی استفاده میکنند که هیچ گونه ارتباطی با آن هشتگ ها نداشته و از آنجایی که اغلب کاربران در اکثر اوقات هشتگ های ترند شده را دنبال می‌کنند، در نتیجه این اشخاص با هایجک کردن این دسته از هشتگ ها توجه کاربران اینستاگرام را به خود جلب می‌کنند.

جلوگیری از هشتگ ربایی

همانطور که قبل تر در بلاگ 5 راهکار اصلی برای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام گفته شد، هشتگ گذاری برای تمامی برندها و کسب و کار ها چه کوچک و چه بزرگ امری حیاتی است و به بازاریابی کسب و کارها کمک شایانی می‌کنند. برای جلوگیری از هشتگ ربایی روش های مختلف زیادی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. توجه داشته باشید که شما باید سعی کنید در هشتگ گذاری برای خدمات و یا محصولاتتان از کلمات تحریک پذیر استفاده کنید و مخاطبانتان را طوری تحریک کنید که در رابطه با برند یا کسب و کارتان نظر مثبت بدهند و یا اینکه از هشتگ مخصوص خدمات شما استفاده کنند.

یکی از راه هایی که برای جلوگیری از هشتگ ربایی وجود دارد این است که شما می‌توانید از هشتگ های بخصوص استفاده کنید، به عنوان مثال قبل تر در راهکارهای برای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام گفته شد که در پیج خود مسابقه برگزار کنید و در صورتی که این کار را انجام دادید، سعی کنید برای مسابقه خود با استفاده از واژه مخصوصی هشتگ گذاری کنید.

توجه داشته باشید که رقبا شما می توانند از هشتگ های شما بر علیه خودتان استفاده کنند و به همین جهت اکثر برندها موفق از نام خود در هشتگ هایشان استفاده نمی‌کنند چرا که هشتگ هایی که در آن‌ها نام برندی ذکر نشده است نمی‌تواند هایجک شود و در این صورت این هشتگ ها نمی‌توانند علیه خود آن برند مورد استفاده قرار گیرند.

هشتگ ربایی منجر به ناراحتی بسیاری از کاربران اینستاگرام می‌شود اما فراموش نکنید که استفاده از هشتگ های مناسب و صحیح، تاثیر مثبت بسیاری بر روی کسب و کارتان و افزایش دنبال کننده پیج اینستاگرام شما می‌گذارد. به همین دلیل باید از هشتگ های مناسب و پیش بینی نشده برای پست‌های اینستاگرام استفاده کرد تا بتوانید از هایجک کردن آن ها تا حد امکان جلوگیری کنید.

جلوگیری از هشتگ ربایی

به یاد داشته باشید که اگر هشتگ ها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، مخاطبانتان بدون شک در مدت زمان کوتاهی افزایش پیدا خواهند کرد. چرا که اغلب کاربران اینستاگرام به دنبال موضوعات و اخبار مختلفی هستند و مطمئنا از هشتگ ها برای سادگی جستجوشان استفاده خواهند کرد. بنابراین درصورتی که قصد دارید برای افزایش دنبال کنندگانتان و توسعه کسب و کار خود از هشتگ ها استفاده کنید، حتما یک استراتژی دقیق را برای خود تعریف کنید و با هدف پیش بروید تا در نهایت، به مشکلاتی مانند هشتگ ربایی برخورد نکنید.

برای مشاهده آموزش های بیشتر در رابطه با هشتگ گذاری و دیگر نکات داشتن تبلیغات موثر در اینستاگرام، حتما پیج ما را دنبال کنید.

انفجار فروش در فضای مجازی

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

customer-service (1)

شماره همراه خود را وارد کنید تا کارشناسان تبلیغات ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.