مقدمه ای بر بهترین پیج ها اینستاگرام برای تبلیغات
درست است که ثبت تبلیغات در اینستاگرام یک امر حیاتی در عرصه تبلیغات به شمار می آید و باعث می شود بازخورد ها زیاد و مثبتی را به راحتی دریافت کنید و در کوتاه ترین مدت زمان ممکن نام محصول یا برند خود را در سر تا سر فضای مجازی منشتر کرده و مخاطبان بسیاری را جذب خود کنید، اما گزینش از بین هزاران پیج پربازدید در اینستاگرام به منظور ثبت تبلیغات خود آن چنان کار ساده ای هم نیست چرا که برای داشتن تبلیغات موثر در اینستاگرام و جذب مخاطبان موردنظر خود نکاتی وجود دارد که قبل از گزینش این پیج ها باید به آن ها دقت کنید.
بیشتر بخوانید : دلایل اهمیت تبلیغات در اینستاگرام
اولین نگاه به پیج
برای پیدا کردن بهترین پیج ها اینستاگرام برای تبلیغات و نمایش محصول یا برند خود در اینستاگرام اولین گام این است که پیجی را گزینش کنید که به اهداف کسب و کارتان نزدیک ترین باشد، اما چگونه ؟
برای پیدا کردن دید کلی نسبت به یک پیج ابتدا نگاهی به بیوگرافی آن بیندازید و بسنجید که تا چه مقدار موضوع و زمینه کاری آن پیج به کسب و کار یا هدف برند شما نزدیک است. آیا این پیج مخاطبانی را می تواند داشته باشد که شما به دنبال جذب آن ها هستید ؟

بگذارید ساده تر بگوییم، فرض کنید کسب و کار شما مربوط به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی است بدون شک اگر برای ثبت تبلیغات خود در اینستاگرام سراغ پیج هایی بروید که در زمینه سینما و یا ورزش فعالیت می کنند مطمئنا بازخورد کمتری نسبت به پیجی که در زمینه بیوتی و زیبایی فعالیت میکند خواهید گرفت.
بنابراین با بدست آوردن یک دید کلی نسبت به پیج مورد نظر خود می توانید اولین گام جهت پیدا کردن بهترین پیج ها اینستاگرام برای تبلیغات را بردارید. توجه داشته باشید که در ادزین برای سادگی بیشتر و سرعت بخشیدن به روند گزینش بهترین پیج های اینستاگرام برای ثبت تبلیغاتتان لیست محبوب ترین پیج های تبلیغاتی اینستاگرام قرار داده شده است که به سادگی در روبرو نام آن ها می توانید زمینه کاری و سایر ویژگی ها تاثیر گذارشان در تبلیغات را به صورت یک جا مشاهده کنید.
بررسی پست ها
دومین قدم برای شناسایی بهترین پیج ها اینستاگرام برای تبلیغات، بررسی و تحلیل پست های آن ها است و برای انجام این کار شما باید حداقل ده پست آخر پیج مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهتر و دقیق تر درگیری مخاطبان با آن پیج را بررسی کنید. متاسفانه این روز ها اکثر پیج های پر بازدید اینستاگرام از ربات ها برای جذب مخاطب و بازدید استفاده میکنند که این موضوع باعث شده است که ما نتوانیم به درستی عملکرد آن ها را مورد ارزیابی قرار دهیم به همین منظور است که به سراغ بررسی پست ها می رویم تا در تشخیص عملکرد واقعی پیج به ما کمک کند.

برای بررسی درگیری کاربران با پیج یا به اصطلاح “engagement” باید به موارد زیر دقت کنید:
- مقدار بازدید ویدیوهای پیج باید بین 15 الی 35 درصد از تعداد دنبال کنندگان پیج باشد.
- تعداد لایک ها هر 10 پست آخر باید بین 10 الی 30 درصد از تعداد کل فالوور ها باشد.
- کامنت 10 پست آخر باید بین 2 تا 10 درصد تعداد دنبال کنندگان پیج باشد.
برای مثال اگر پیج مورد نظر شما دارای 100k دنبال کننده است 10 پست آخر آن، باید حدود 15 هزار تا 25 هزار بازدید، 10 هزار تا 30 هزار لایک و نزدیک به 200 الی 1000 کامنت خورده باشد. اما توجه داشته باشید که با توجه به زمینه فعالیت آن پیج در مواردی ممکن است بیشتر یا کمتر از این مقدار باشند.
به یاد داشته باشید که حتما جهت یافتن بهترین پیج ها اینستاگرام برای تبلیغات علاوه بر توجه به آمار درگیری کاربران با پیج، باید به حضور ربات ها در پست ها نیز دقت کنید و در لیست لایک ها به دنبال آن ها بگردید. به طور معمول پیج هایی که ربات هستند دارای ویژگی ها زیر هستند:
- نداشتن عکس پروفایل یا داشتن عکس پروفایل نامربوط
- دارای فالوئینگ بالا و داشتن کم تر از 10 دنبال کننده
- داشتن ای دی و بیوگرافی نامربوط
برای تشخیص دادن واقعی بودن کامت ها نیز می توانید به متن آن ها دقت کنید، درصورتی که در کامنت ها از ایموجی بسیاری استفاده شده باشد یا متن آن ها به گونه ای باشد که برای هر گونه پستی کابرد داشته باشد، برای مثال ” بسیار عالی ” ” پست خوبی بود” به احتمال زیاد این کامنت ها غیر واقعی هستند.
بررسی تبلیغات انجام شده
اگردر میان استوری یا پست های آخر پیج مورد نظر محتوا تبلیغاتی مشاهده کردید حتما به بررسی آن ها بپردازید. تعداد بازدیدهای آن را بررسی کنید و در صورت امکان به پیج صاحب تبلیغ مراجعه کنید و آمار آن را مشاهده کنید، ببینید که آیا توانسته بازخورد مثبتی را از سمت آن پیج دریافت کند یا خیر. علاوه بر این شما می توانید در لیست پیج های پر بازدید اینستاگرام ادزین با کلیک کردن بر روی نام آن ها میزان رضایت کاربرانی که به آن ها تبلیغات سپرده اند را مشاهده کنید و به روند گزینش بهترین پیج جهت سفارش تبلیغات خود در اینستاگرام سرعت ببخشید.

در آخر باید به این موضوع اشاره کرد که میزان موفقیت تبلیغات به فاکتورها مختلفی بستگی دارد و مهم ترین آن ها محتوا تبلیغاتی است چرا که اگر طراحی آن به صورت درست و خلاقانه انجام نشده باشد یافتن بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغات هیچ گونه فایده ای نخواهد داشت، پس علاوه بر دقت به سایر نکات برای داشتن تبلیغات موثر در اینستاگرام توجه خاصی به طراحی محتوا تبلیغاتی خود داشته باشید.
فراموش نکنید که برای مشاهده آموزش ها بیشتر در رابطه با چگونگی پیدا کردن بهترین پیج ها اینستاگرام برای تبلیغات و سایر نکات تبلیغات در اینستاگرام حتما ما را در اینستاگرام دنبال کنید.