مقدمه ای بر انواع هشتگ ها در اینستاگرام
همانطور که قبل تر گفته شد، استفاده از هشتگ های مرتبط و هدفگیری شده برای پست ها و استوری هایتان همچنان یکی از موثر ترین راه ها جهت پیدا کردن مخاطبان جدید در اینستاگرام است و این موضوع می تواند به سادگی موجب افزایش تعامل کاربران اینستاگرام با برند شما شود و در نتیجه مشتری های بیشتری را برای کسب و کار شما رقم بزند، پس داشتن یک استراتژی هشتگ گذاری برای داشتن تبلیغات موثر در اینستاگرام و جذب مخاطبان بیشتر برای کسب و کار خود یک امر کاملا حیاتی است.

بیشتر بخوانید : اهمیت هشتگ گذاری در اینستاگرام برای تبلیغات در سال 2021
اولین قدم برای ساخت و توسعه بهترین استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام، درک انواع مختلف هشتگ ها و مخاطبان به خصوص آن هاست که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت :
هشتگ اجتماعی
هشتگ های اجتماعی اولین نوع از هشتگ ها در اینستاگرام هستند، آن ها هشتگ هایی هستند که کاربران با ذهنیت یکسانی را حول یک موضوع خاص به یکدیگر مرتبط میکنند. آنها راه خوبی برای ارتباط با دیگران، بهبود جست و جو برای پست های خود ، به دست آوردن مخاطبان جدید و رشد جامعه دنبال کنندگان خود هستند .
در اینجا 9 نوع محتلف از هشتگ های اجتماعی آورده شده است که می توانید برای کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید :
- هشتگ هایی که نوع محصول یا سرویسی که برند شما ارائه میدهد را نشان میدهند مثل #عکس یا #اصلاح_مو
- هشتگ هایی که جایگاه برند شما را در صنعت نشان میدهند و به نوعی نشان دهنده کسب و کار شما به صورت کلی هستند مثل #عکاس_مجالس یا #آرایشگر
- هشتگ هایی برای اجتماعات اینستاگرام در حوزه کاری خود مثل #عکاس_اینستاگرام یا #آرابشگران_اینستاگرام
- هشتگ های مربوط به فصل ها و رویداد های خاص سال مثل #چهارشنبه_سوری یا #نوروز
- هشتگ هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی برند یا کسب و کار خود مثل #تهران یا #شیراز
- هشتگ های روزانه مثل #شنبه یا #سه_شنبه
- هشتگ هایی که مربوط به کاری است که شما انجام میدهید مثل #خلاق_باشید یا #عاشق_عکاسی
- هشتگ هایی که از علامت های اختصاری ساخته شده اند مثل #qotd برای quote of the day و یا #ootd برای outfit of the day
- هشتگ هایی که در آن از ایموجی ها استفاده شده است که می توانید از ایموجی هایی استفاده کنید که احساس شما را نسب به پست خود بیان می کند.

برای داشتن تبلیغات موثر در اینستاگرام و دریافت بازدهی بیشتر از آن و جذب مخاطب بیشتر ما توصیه میکنیم که از انواع مختلفی از هشتگ ها بر روی پستها و داستانهای خود استفاده کنید و تنها به یک نوع از هشتگ ها اکتفا نکنید تا پستهای شما بتوانند به سادگی در جوامع مختلف نمایش داده شوند. به عنوان مثال اگر حساب اینستاگرام شما در رابطه با غذا و خوراکی است, شما میتوانید از # غذای_سالم برای رسیدن به کاربرانی که به دنبال دستور العمل ها تغذیه سالم هستند و یا با استفاده از #غذای_بهاری برای به دست آوردن توجه بخش زیادی از جمعیت استفاده کنید.
هشتگ برند
دومین نوع از هشتگ ها در اینستاگرام هشتگ های برند هستند، که منظور از هشتگ برند هشتگی است که علاوه بر منحصر به فرد بودن، مختص برند و کسب و کار شما نیز باشد به گونه ای که اگر جایی آن هشتگ دیده شود مستقیم ذهن مخاطب را تنها به سمت برند شما ببرد.
که برای ساختن یک هشتگ برند راه های بسیاری وجود دارد که ساده ترین آن ها استفاده از نام خود برند به عنوان هشتگ است مثل #ادزین و یا اسم یکی از محصولات یا خدماتتان که مختص به برند شماست. توجه داشته باشید که هشتگ برند حتی می تواند هیچ ارتباطی به اسم برند شما نداشته باشد برای مثال می توانید از نام کمپینی که ایجاد کرده اید استفاده کنید، شاید اسم برند شما در آن ذکر نشده باشد اما مطمئنا نام کمپین نشان دهنده هویت برند شماست.

در حالی که از هشتگ های اجتماعی جهت افزایش دسترسی مخاطبان به پیام پست های تبلیغاتی شما استفاده می شود و هشتگ های برند به منظور اتصال موضوعات برای شما و مخاطبین خود طراحی شده اند، با این حال از آن ها می توانید برای ترویج یک فعالیت و یا جمع آوری مطالب ایجاد شده توسط مخاطبان خود نیز استفاده کنید.
کلید جذب مخاطبان جدید در اینستاگرام برای برند و یا کسب و کار خود این است که دنبال کنندگان خود را مجبور کنید که در پست ها و استوری خود از هشتگ برند شما استفاده کنند
از این رو زمانی که هشتگ برند خود را می سازید به خاطر داسته باشید که حتما به دنبال کنندگان خود یاد آوری کنید که آن ها می توانند برای اسفتاده از هشتگ برند شما آن را در پست ها و استوری خود به اشتراک بگذارند و یا با کلیک کردن بر روی هشتگ برند شما در زیر یک پست، سایر پست های مربوط به شما را نیز می توانند مشاهده کنند و همچنین آن ها می توانند با دنبال کردن هشتگ برندتان ساده تر محصولات و یا خدمات جدید شما را زیر نظر داشته باشند.
هشتگ های کمپین
در حالی که دو نوع اول از هشتگ ها در اینستاگرام (هشتگ های برند و هشتگ های اجتماعی) به وجود می آیند که دائمی باشند، از آن طرف آخرین نوع هشتگ ها در اینستاگرام یعنی هشتگ های کمپین معمولا کوتاه تر هستند و فقط برای چند روز، یک فصل و یا یک سال طول می کشند و در کل دارای مدت زمان محدودی هستند.
دلیل این که هشتگ های کمپین دارای مدت زمان کوتاهی هستند این است که آن ها معمولا به یک فعالیت خاص مانند راه اندازی یک محصول جدید، رویدادی خاص و یا مشارکت دنبال کنندگان محدود می شوند بنابراین آن ها برای ایجاد حجم زیادی از درگیری و مشارکت مخاطبان با پست های شما در یک دوره کوتاه عالی هستند.
توجه داشته باشید که همانطور که بالا تر گفته شد هرگز پست های خود را تنها به یک نوع از هشتگ ها محدود نکنید و برای داشتن بازدهی بهتر و جذب مخاطبان بیشتر حتما از ترکیبی از همه آن ها در موقعیت های خاص استفاده کنید.
برای مشاهده آموزش ها بیشتر در رابطه با انواع هشتگ ها در اینستاگرام و تاثیر آن ها در تبلیغات اینستاگرام و سایر نکات کلیدی داشتن تبلیغات موثر در اینستاگرام حتما پیج ادزین را در اینستاگرام دنبال کنید.